Zavijanje v desno pri rdeči luči
Vsi, ki se vsakodnevno peljemo na cesti, smo vsaj enkrat zasledili znak za zavijanje v desno, ki je nameščen na semafor. Znak je bil ustvarjen z namenom večje pretočnosti v prometu.
Kaj ta znak pomeni? Kakšna so pravila? Moramo na kaj paziti?
Spodaj najdete odgovore na ta in še ostala vprašanja, ki omogočajo voznikom varno udeležbo v prometu.
1. Kdaj se je znak zavijanje v desno pri rdeči luči prvič pojavil pri nas?
Rešitev zavijanja desno ob prižgani rdeči luči na semaforju je bila prvič v Sloveniji uporabljena konec šestdesetih oziroma v začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja, a so jo v letu 2021 prvič znova obudili.
Konec avgusta 2021 so namreč na semafor na križišču Celovške ceste in Kolesarske poti nataknili obarvani znak z zeleno puščico, ki dovoljuje zavijanje v desno, ko na semaforju sveti rdeča luč.
Preprosta rešitev, ki jo poznajo predvsem Američani in nekaj evropskih držav, ima pomembno vlogo pri večji pretočnosti prometa.
Voznik lahko na križišču zavije desno pri rdeči luči na semaforju zgolj, če to dovoljuje poseben prometni znak, postavljen ob rdeči luči. Tabla je kvadratne oblike, na njej je na črni podlagi narisana zelena puščica z belo obrobo.
Ta dopolnilna tabla je videti tako:
3. Kdaj se lahko za to odločimo?
Voznik se mora prepričati, da lahko to stori varno, pri čemer ne ogroža morebitnih pešcev, kolesarjev in ostalih udeležencev v prometu.
Zavedati se mora, da imajo drugi vozniki na voznem pasu, na katerega se želi vključiti, prednost pred njim.
Zavijanje v desno ob rdeči luči je omogočeno, ni pa obvezno, kar pomeni, da če voznik ni dovolj suveren, ne rabi zaviti.
4. Ali lahko voznika pred nami opozorimo, da ima omogočeno zavijanje v desno s hupanjem?
Pomembno je zavedanje, da znak omogoča zavijanje v desno pri rdeči luči, ne pa tudi zahteva. Za ta manever se voznik odloči le, če se počuti varno in samozavestno. Če se ne, mu tega ni treba storiti. To pa morajo upoštevati tudi vozniki za njim. Nobenega nepotrebnega hupanja voznikom, ki ne želijo zaviti desno, ne bi smelo biti.
5. V treh korakih do varnega vključevanja
1. Ustavite se pred polno črto za ustavljanje. Ne preskočite tega prvega koraka. Če je v križišču prehod za pešce in/ali kolesarje, preverite, če so pešci ali kolesarji na prehodu. To je zelo pomembno, da se že vnaprej ne fokusirate le na prihajajoča vozila in nehote spregledate pešce in kolesarje.
2. Poglejte na levo in preverite, ali res ni prometa na levi strani in ali bo zavijanje pri rdeči luči varno.
3. Pazite na bližajoča se vozila, kolesarje in pešce. Ti lahko pridejo iz obeh smeri. Kolesarji in pešci imajo v križišču prednostno pravico, prav tako vozila na prednostni cesti.
Če vas zanima več UPORABNIH INFORMACIJ ZA VOŽNJO, kliknite >> TUKAJ